Centrummanager Ermelo Julia Aarten voortvarend van start

Winkeliers in het centrum van Ermelo kunnen de koffie vast klaarzetten, want binnenkort staat Julia Aarten bij hen op de stoep. “Ik heb al een groot pak Rennies besteld”, grapt de nieuwe Centrummanager van Ermelo die sinds 2 november actief is.

“Ik wil graag iedereen leren kennen door de ondernemers meerdere keren op te zoeken voor een 1 op 1 gesprek.” Ze wordt niet in het diepe geplonsd benadrukt Bart Willemsen, die vlak voor de zomer aantrad als voorzitter van stichting Centrummanagement. Hij verzekert dat Aarten op de steun kan rekenen van het voltallige bestuur. “Wij vormen een echt team dat goed met elkaar samenwerkt. Bovendien ga ik ook met Julia op pad en vullen we elkaar uitstekend aan op diverse vlakken.”

Julia Aarten zet fors in op communicatie. “Ik wil fysiek zichtbaar zijn voor de ondernemers en andere partijen die betrokken zijn bij het streven naar een aantrekkelijk centrum.” Wat inhoudt dat Aarten ook aanschuift bij netwerkbijeenkomsten en recepties tot evenementen bezoekt. Sowieso is Aarten aardig bekend met Ermelo. Ze mag dan opgegroeid zijn in Harderwijk en woont in Drielanden, maar het grootste deel van haar vrije tijd besteedt ze in Ermelo. Bovendien voetballen haar kinderen – 14 en 18 jaar oud – bij DVS’33, respectievelijk in de C1 en A1. “Op die momenten maak je ook contact met mensen en krijg je achtergrondinformatie.”

Een levensmotto heeft Aarten niet direct paraat. “Maar ik sta erg positief in het leven en wil alles met een lach doen.” Als ZZP-er is ze in samenwerking met andere ZZP-ers op projectmatige basis actief in de kunst- en cultuurbranche. Met haar achtergrond voorziet Willemsen veel kansen voor centrum. “Daarmee kunnen we ook in Ermelo kunst en cultuur brengen. In het kader van de belevingscentra wordt dat immers een steeds belangrijker instrument om in te zetten.”

De focus van het Centrummanagement ligt onverminderd op een bruisend, aantrekkelijk en vitaal centrum. “Voor mijn komst heeft het Centrummanagement niet stilgezeten. Zo is het aan mij om het actieplan op te pakken. Daarnaast is er voor mij een strategische rol weggelegd voor de langere termijn. Met andere woorden; helderheid verschaffen over hoe we het centrum over vijf jaar willen hebben.” Zo is van belang dat Ermelo zich onderscheidt en een eigen gezicht heeft. “In feite moet je dat laatste in 3 tot 5 woorden samen kunnen vatten, maar zover is Ermelo nog niet”, stellen Willemsen en Aarten.

Het Centrummanagement neemt hierin graag de helikopterview voor de rekening en vertaalt dit naar de ondernemers. “Wij willen niet alles overnemen van de winkeliers, maar juist partijen samenbrengen om met zijn allen een nog beter resultaat neer te zetten. Iedereen heeft zijn of haar eigen rol daarin. Waarbij we duidelijk willen maken dat we allemaal hetzelfde doel nastreven; namelijk een renderend en florerend centrum.” Om dat te bereiken hoeven de betrokken partijen de neuzen niet eens dezelfde kant op te hebben. “Een eigen koers varen past goed in wat je samen doet.”

Willemsen maakt de vergelijking met een jazzband. “Een jazzband improviseert, de muzikanten spelen nooit allemaal tegelijk. Ze luisteren wel naar elkaar. In het muziekstuk nemen de instrumenten het van elkaar over. De momenten echter dat een muzikant niet speelt, heeft deze wel zijn of haar verantwoordelijkheid. Gebeurt dit op een goede manier, dan ontstaat een mooi harmonisch geheel.”

Banner The Travel Club (300 X 125)

 

 

 

Reacties

Cookieinstellingen